Martina Mataić Škugor, predsjednica Grupacije kreditnih posrednika u HGK, direktorica kreditnog posredovanja u agenciji Opereta nekretnine i kolumnistica portala točkanai.hr gostovala je u emisiji Dom na kvadrat HTV-a te podijelila nekoliko savjeta o tome koje su to najvažnije informacije koje trebate pružiti potencijalnim kupcima prilikom prodaje nekretnine.
Naime, prema podacima Porezne uprave u prvoj polovici prošle godine zabilježen je blagi pad kupoprodaje nekretnina, dok su istovremeno cijene stanova porasle. To je osobito izraženo u Zagrebu gdje je prosječna cijena između 2.300 i 2.600 eura po kvadratnom metru.
Tako da, planirate li prodavati nekretninu, nekoliko je faktora koje treba uzeti u obzir prilikom određivanja cijene.
Kako pravilno odrediti cijenu nekretnine?
“Cijenu nekretnine uvijek određujemo na temelju prethodnih prodaja sličnih nekretnina na istoj lokaciji, uzimajući u obzir kvadraturu i starost zgrade. To nam omogućuje uvid u stvarne iznose koje su kupci spremni platiti. Najbolji pokazatelj realne vrijednosti nekretnine pri formiranju cijene upravo je iskustvo i konkretne kupoprodaje koje su se već dogodile na toj lokaciji”, istaknula je Mataić Škugor.
Kod izrade oglasa izuzetno je važna iskrenost o stanju nekretnine pa čak i one negativne informacije. Tako je u oglasu ključno jasno navesti točnu kvadraturu nekretnine, budući da je to jedna od prvih informacija koja zanima kupce. Također, izuzetno je korisno priložiti tlocrt, jer mnogi kupci žele unaprijed vidjeti raspored prostorija i razmotriti mogućnosti eventualnih preinaka.
Jednako važno je i naglasiti stanje dokumentacije. Ako je ona uredna, to treba istaknuti, a ako postoje određeni nedostaci, važno je da su transparentno navedeni. Ključni dokumenti uključuju vlasnički list, uporabnu dozvolu, energetski certifikat i eventualne terete na nekretnini, jer su to podaci koje kupci često traže.
Priprema prostora za razgledavanje
“Prilikom pisanja oglasa, preporučljivo je koristiti jednostavan i jasan stil, bez pretjeranih prodajnih fraza koje mogu djelovati neozbiljno. Kupce ponajviše zanima stvarno stanje nekretnine – jesu li potrebna dodatna ulaganja i kolika bi ona bila. Često postavljaju pitanja o mjesečnim režijama te međususjedskim odnosima. Važno im je i postoje li dodatni sadržaji poput parkirnog mjesta, balkona ili spremišta, što u gradskim sredinama može biti odlučujući faktor pri kupnji”, pojašnjava.
Kad se dogovori razgledavanje stana važno je postići ugodnu atmosferu jer će to potencijalnim kupcima pomoći u donošenju odluke. Dobar je savjet da suptilni mirisi, poput svježe pečenih kolača ili kave, mogu doprinijeti pozitivnoj atmosferi.
“Za ugodniji dojam prilikom razgledavanja, preporučljivo je unijeti malo topline u prostor – to se može postići biljkama i cvijećem. Ako imate djecu ili kućne ljubimce, bilo bi korisno da tijekom razgleda nisu prisutni kako bi kupci mogli nesmetano razgledati prostor. Ključni detalji su i prozračan stan, ugodna temperatura te vaš ljubazan i pristupačan stav, koji može značajno utjecati na dojam koji ostavljate potencijalnim kupcima”, skreće pozornost Martina.
Društvene mreže su alat kojim se postiže veća vidljivost oglasa za prodaju, no one ne mogu biti osnovni alat za prodaju, a uspješnost prodaje ovisi o stanju nekretnine, lokaciji i dobro postavljenoj cijeni.