Nema komentara

Druga Njuškalova konferencija o tržištu nekretnina: I Zagreb i Hrvatsku očekuju niže tražene cijene nekretnina

Tržište nekretnina čeka novi ciklus – i na razini Hrvatske i Zagreba očekujemo niže tražene cijene, no razlika između traženih i realiziranih cijena će biti ispod 5%, jedna je od najava stručnjaka s održane Njuškalove New link konferencije. Drugu godinu za redom, 3. listopada, Njuškalo je organizirao konferenciju o tržištu nekretnina, dok je idući dan po prvi put održao i konferenciju namijenjenu sudionicima auto – moto industrije. Gosti su imali priliku čuti inozemne i domaće stručnjake, koji su prezentirali analizu tržišta nekretnina, najavili promjene i potrebe u novom ciklusu koji nas očekuje te dali nove uvide i ideje promišljanja urbanih intervencija te dizajna poslovnih prostora.

Predstavnici struke, dr.sc. Josip Tica (Ekonomski fakultet u Zagrebu), Dubravko Ranilović (HGK, Kastel-Zagreb) i Mate Mustapić (Alfa stan d.o.o.)., kroz panel raspravu odgovorili su i na pitanja o održivosti rasta na tržištu, planiranja na državnoj razini, ulozi stambene politike, rastu traženih cijena, važnosti urbanizma te nužnih reforma u sektoru. „Kupci sve teže pronalaze „svoju“ nekretninu, zalihe novosagrađenih neprodanih nekretnina su sve manje, kao i ponuda stanova starije gradnje. Sve to, uz rast BDP-a i povoljnijih stambenih kredita, otvara prostor za nove proizvode“, zaključio je Robert Pokrovac, član Uprave Erste nekretnina.

Uz trendove i informacije o kupnji stambenih prostora, stručnjaci su naglasili potrebu i za intervencijom u javne gradske prostore koji ih okružuju: „Malim i preciznim intervencijama , osmišljenim kroz interdisciplinarni proces i uz sudjelovanje građana, možemo značajno poboljšati urbani život i socijalnu koheziju zajednice“, naglasio je Dr. sc. Rene Lisac, predsjednik Društva arhitekata Zagreb te pokazao primjere takvih intervencija – InOut uređenje pothodnika, Stop by auditorij ispod mosta, uređenje igrališta za djecu Kockica te druge projekte u kojima su izravno sudjelovali i sami građani. Uvid u značaj uređenja interijera dala nam je Jelena Havelka, direktorica i glavna dizajnerica interijera Havelkadesigna, primjerima kako povećati cijenu nekretnina funkcionalnim uređenjem , ali isto tako i kako danas prilagoditi poslovne prostore generacijama millennialsa, koji imaju drugačije i intuitivnije zahtjeve i očekivanja od svog radnog okruženja. U kontekstu novih izazova digitalne ere u kojoj živimo, dr.sc. Joe Peppard napomenuo je da su podaci najvrijedniji resurs današnjice, ne više nafta. Mike Pugh, odgovoran za rast i razvoj usluga i ponude Arena centra, dao je pak primjer kako se i sami shopping centri prilagođavaju sve većim navikama kupovanja online, pružajući korisnicima ono što ne mogu dobiti tim virtualnim putem – iskustvo, ne nužno i kupovinu.

Ohrabrujuće je bilo čuti i dr.sc. Paul Merdza, koji je podijelio sa sudionicima iskustva austrijskih investitora u Hrvatskoj, naglašavajući kako je Hrvatska u fokusu inozemnih investitora. Njuškalovu konferenciju posvećenu nekretninama zatvorio je dr. sc. Jose Maria Ponsa, predsjednik Axioma Marketing Consultans, koji je sa sudionicima podijelio iskustva s tehnikama za unaprjeđenje prodaje nekretnina naglasivši da tvrtke moraju shvatiti da marketing nije trošak već investicija: „Marketing pomaže prodavačima da prodaju više, brže te po većoj tržišnoj cijeni“.

Izvor: vecernji.hr