Nema komentara

U Zagrebu četvorni metar stana 2.200 EUR, a u Splitu se penje čak na 3.020 EUR

Unatoč blizini i prometnoj povezanosti sa srednjom Europom, u Collieru ocjenjuju da industrijsko-logističko tržište ostaje najnerazvijenije tržište nekretnina u Hrvatskoj

Prosječna cijena stana u Zagrebu u lipnju je iznosila 2200 eura po četvornom metru i, u odnosu na isti mjesec lani, rasla je 3,6 posto dok je u Splitu povećana 1,9 posto, na 3020 eura, pokazuje polugodišnji pregled tržišta nekretnina u Hrvatskoj tvrtke Colliers Hrvatska, Slovenija i BiH. Volumen transakcija stanova posljednjih godina također raste, posebice u Zagrebu, na koji se, prema transakcijskoj bazi podataka eNekretnine, odnosi 40 posto svih transakcija stanova u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci. “Zbog potresa, koji su uništili veliki dio starogradnje u centru Zagreba, povećana je potražnja, koja uglavnom dolazi od lokalnog stanovništva u potrazi za stalnim smještajem, i to prvenstveno za novogradnjom izgrađenom po najvišim sigurnosnim standardima”, stoji u pregledu, u kojem se dodaje da je u vrijeme lockdowna zabilježena povećana potražnja za kućama. Ponudi novogradnje u Zagrebu, ocjenjuje se, pridonijet će projekt VMD Kvart Heinzelova – Darwinova, pri čemu je prva faza gradnje planirana do kraja 2021. godine, a druga za 2022. i 2023. godinu. Prodajne cijene za više od 400 stanova u stambenom kompleksu kreću se između 2600 i 3000 eura po četvornom metru.

Shopping centri

Kako je pandemija ubrzala trendove poput rada od kuće, neke tvrtke, posebno u IT sektoru, razmatraju neku od verzija hibridnog poslovnog modela. Više se traže fleksibilni uredski prostori i coworking. Kada je riječ o cijenama zakupa, prosječna neto efektivna cijena zakupa ureda klase A u Zagrebu ostala je na 12,5 eura po četvornom metru. Stopa praznih prostora je oko 5 posto. Povećao se i trend online kupovine te e-trgovine, ali se ipak očekuje da će vodeći shopping centri na dobrim lokacijama nastaviti s dobrim rezultatima. Prehrambene trgovine (Lidl, Kaufland, Plodine, Tommy) nastavile su širenje, predvođene talijanskim diskonterom Eurospinom, posljednjim maloprodajnim lancem koji je ušao na hrvatsko tržište.

Unatoč povoljnom geografskom položaju, blizini i prometnoj povezanosti sa srednjom Europom, navode u Colliersu, industrijsko-logističko tržište ostaje najnerazvijenije tržište nekretnina u Hrvatskoj. Potražnja posljednjih godina kontinuirano raste, posebno za modernim logističkim prostorima. S povećanim interesom i aktivnošću developera, povećanje ponude očekuje se u narednim godinama, posebno s novim build-to-suit (BTS) projektima. Glavni pokretači potražnje su retail, distributeri, 3PL operateri i e-trgovina. “Lokalni developeri dominiraju tržištem koje karakterizira ograničena ponuda modernih prostora koja ne može udovoljiti međunarodne standarde. Međutim, pandemija je dodatno ubrzala snažnu potražnju i donijela priliku developerima da na tržištu osiguraju nove, moderne i značajne nekretnine za respektabilne zakupce”, stoji u pregledu Colliersa. Na tom tragu ističu Log-Expert, developera logističkog parka klase A u poslovnoj zoni Meridian 16 u blizini Velike Gorice i zagrebačkog prstena.

Nekretnina “second home”

U usporedbi s drugim mediteranskim zemljama i susjednom Crnom Gorom, ocjenjuju u Colliersu, Hrvatska ima nerazvijeno tržište tzv. second home nekretnina. Unatoč velikom interesu stranih investitora i developera, kao što su Austrijanci, Slovenci, Slovaci, Česi i Rusi, u ovom sektoru postoji vrlo malo velikih greenfield ulaganja. Ključne prepreke novim projektima su administrativni problemi (spora i komplicirana birokracija), neučinkovito pravosuđe, fiskalna politika, sezonalnost destinacija, kao i pristupačnost lokacije. No, izdvajaju projekt Lukoran, koji uključuje luksuzni resort na otoku Ugljanu, a trebao bi započeti 2022. godine i sastojat će se od 126 stambenih jedinica, uključujući vile, urbane kuće, apartmane, beach club i marinu.

 

Izvor: Jutarnji list