Nema komentara

Druga Njuškalova konferencija o tržištu nekretnina: I Zagreb i Hrvatsku očekuju niže tražene cijene nekretnina

Tržište nekretnina čeka novi ciklus – i na razini Hrvatske i Zagreba očekujemo niže tražene cijene, no razlika između traženih i realiziranih cijena će biti ispod 5%, jedna je od najava stručnjaka s održane Njuškalove New link konferencije. Drugu godinu za redom, 3. listopada, Njuškalo je organizirao konferenciju o tržištu nekretnina, dok je idući dan po prvi put održao i konferenciju namijenjenu sudionicima auto – moto industrije. Gosti su imali priliku čuti inozemne i domaće stručnjake, koji su prezentirali analizu tržišta nekretnina, najavili promjene i potrebe u novom ciklusu koji nas očekuje te dali nove uvide i ideje promišljanja urbanih intervencija te dizajna poslovnih prostora.

Predstavnici struke, dr.sc. Josip Tica (Ekonomski fakultet u Zagrebu), Dubravko Ranilović (HGK, Kastel-Zagreb) i Mate Mustapić (Alfa stan d.o.o.)., kroz panel raspravu odgovorili su i na pitanja o održivosti rasta na tržištu, planiranja na državnoj razini, ulozi stambene politike, rastu traženih cijena, važnosti urbanizma te nužnih reforma u sektoru. „Kupci sve teže pronalaze „svoju“ nekretninu, zalihe novosagrađenih neprodanih nekretnina su sve manje, kao i ponuda stanova starije gradnje. Sve to, uz rast BDP-a i povoljnijih stambenih kredita, otvara prostor za nove proizvode“, zaključio je Robert Pokrovac, član Uprave Erste nekretnina.

Uz trendove i informacije o kupnji stambenih prostora, stručnjaci su naglasili potrebu i za intervencijom u javne gradske prostore koji ih okružuju: „Malim i preciznim intervencijama , osmišljenim kroz interdisciplinarni proces i uz sudjelovanje građana, možemo značajno poboljšati urbani život i socijalnu koheziju zajednice“, naglasio je Dr. sc. Rene Lisac, predsjednik Društva arhitekata Zagreb te pokazao primjere takvih intervencija – InOut uređenje pothodnika, Stop by auditorij ispod mosta, uređenje igrališta za djecu Kockica te druge projekte u kojima su izravno sudjelovali i sami građani. Uvid u značaj uređenja interijera dala nam je Jelena Havelka, direktorica i glavna dizajnerica interijera Havelkadesigna, primjerima kako povećati cijenu nekretnina funkcionalnim uređenjem , ali isto tako i kako danas prilagoditi poslovne prostore generacijama millennialsa, koji imaju drugačije i intuitivnije zahtjeve i očekivanja od svog radnog okruženja. U kontekstu novih izazova digitalne ere u kojoj živimo, dr.sc. Joe Peppard napomenuo je da su podaci najvrijedniji resurs današnjice, ne više nafta. Mike Pugh, odgovoran za rast i razvoj usluga i ponude Arena centra, dao je pak primjer kako se i sami shopping centri prilagođavaju sve većim navikama kupovanja online, pružajući korisnicima ono što ne mogu dobiti tim virtualnim putem – iskustvo, ne nužno i kupovinu.

Ohrabrujuće je bilo čuti i dr.sc. Paul Merdza, koji je podijelio sa sudionicima iskustva austrijskih investitora u Hrvatskoj, naglašavajući kako je Hrvatska u fokusu inozemnih investitora. Njuškalovu konferenciju posvećenu nekretninama zatvorio je dr. sc. Jose Maria Ponsa, predsjednik Axioma Marketing Consultans, koji je sa sudionicima podijelio iskustva s tehnikama za unaprjeđenje prodaje nekretnina naglasivši da tvrtke moraju shvatiti da marketing nije trošak već investicija: „Marketing pomaže prodavačima da prodaju više, brže te po većoj tržišnoj cijeni“.

Izvor: vecernji.hr

Nema komentara

Raste optimizam u graditeljstvu, sagrađena 6903 stana

Od 2002. do 2015. godine u izgradnju je uloženo 255 milijardi kuna, od čega je 40 milijardi kuna bilo za stanove, a 100 milijardi kuna u ceste.

Optimizam u stanogradnji definitivno raste pa raste i broj sagrađenih stanova i broj građevinskih dozvola za nove građevine. Ne prati ga pak prodaja novoizgrađenih stanova pa nije iznenađenje da cijene na tržištu stagniraju, odnosno rastu minimalnom stopom tek u nekim dijelovima tržišta. Lani su tako na tržište plasirana 6903 stana u novogradnji, a prodan je svega 2791 novi stan.

Prošle godine najviše je stanova završeno u Zagrebu, Splitu i Zadru, a u tim je gradovima i najbrža prodaja stanova. Nerazmjer između registriranog broja prodanih novih stanova i novoizgrađenih stanova na tržištu ne obeshrabruje investitore u građevinske objekte jer se traži sve više građevinskih dozvola. Izdane su dozvole za više od šest tisuća novih stambenih zgrada u kojima će biti najmanje 8000 novih stanova što je rast od gotovo 30 posto. Lani su sagrađene i 852 nove zgrade, od kojih je 68 hotelskih zgrada i sličnih objekata, a 48 novih uredskih zgrada. Zanimljivo, za potrebe trgovine napravljeno je 87 novih objekata, a oko 166 objekata građevinari su napravili za investitore u skladišta i industrijske objekte. Cijene koje se postižu na tržištu stagniraju.
Prosječna cijena novogradnje postignuta u Hrvatskoj na stanovima iz kojih je izdvojen portfelj stanova iz poticajne stanogradnje iznosila je 11.027 kuna po četvornom metru, a u prvom polugodištu tekuće godine ona je tri kune niža. U Zagrebu je pak ona 11.770 kuna za novogradnju što je za oko četiri posto veća cijena nego u istom razdoblju 2016., točnije za 350 kuna po četvornom metru. Oporavak cijena usporen je jer se još u 2015. u Zagrebu prosječni kvadrat za novogradnju plaćao 12.214 kuna. Graditeljstvo je jedna od najvažnijih hrvatskih gospodarskih grana što dokazuje i podatak da je od 2002. do 2015. unatoč krizi u izgradnju uloženo 255 milijardi kuna. Od toga je oko 40 milijardi kuna plasirano u stanogradnju, oko 100 milijardi kuna u prometnu infrastrukturu, ali tek pet milijardi u industriju.

Izvor: Večernji.hr

Nema komentara

APN zaprimio 1806 zahtjeva za subvencionirane kredite

Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama (APN) zaprimila je do ponedjeljka u podne 1.806 zahtjeva iz svih deset kreditnih institucija – banaka s kojima su sklopljeni ugovori o davanju subvencioniranih stambenih kredita, izvijestili su iz Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja.

Za subvencionirane kredite mogu se prijaviti hrvatski državljani koji nisu stariji od 45 godina i koji, kao i njihovi izvanbračni partneri, supružnici i neformalni životni partneri, u vlasništvu nemaju nekretninu odnosno koji u vlasništvu imaju samo jednu nekretninu, ali je prodaju radi kupnje veće.

APN je zahtjeve za subvencioniranje stambenih kredita počeo primati 4. rujna.

U subvencioniranju stambenih kredita sudjeluju Hrvatska poštanska banka, Erste&Steiermaerkische banka, Podravska banka, OTP banka, Zagrebačka banka, Privredna banka Zagreb, Splitska banka, Karlovačka banka, Istarska kreditna banka Umag i Raiffeisenbank Austria.

Ministar graditeljstva i prostornoga uređenja Predrag Štromar sredinom rujna kazao je kako su osigurana sredstava za najmanje 1.900 kredita. 

Pozvao je one građane koji imaju neke administrativne probleme da nadopune prijave jer je u zakonu predviđeno da se nepotpuna prijava ne odbija nego se traži upotpunjavanje dokumentacije. 

Rekao je i  da se ta kreditna linija neće zatvarati sve dok se ne prikupi više od 2.100 zahtjeva. 

Izvor: 24sata.hr

Nema komentara

Cijene zagrebačkih stanova u porastu

Podaci oglasnika za nekretnine Crozilla.com pokazali su kako su tijekom kolovoza prosječne oglašavane cijene stanova u Zagrebu zabilježile porast vrijednosti na mjesečnoj, ali i na godišnjoj razini.
Osim porasta cijena, porasla je i potražnja za zagrebačkim stanovima, a jedan od razloga tome je i Zakon o subvencioniranju stambenih kredita, koji je, prema riječima Borislava Vujovića, direktora agencije za promet nekretninama Opereta d.o.o., imao velik utjecaj na tržište: „Prvo je doveo do zastoja na tržištu, a onda do euforije koja je rezultirala povećanjem cijena.“
Borislav Vujović kaže kako je na zagrebačkom tržištu stanje trenutno stabilno, te se situacija malo smirila po završetku prijava za APN, ali potražnja i dalje vlada za novijim stanovima u zoni tramvaja.

Prosječna oglašavana cijena zagrebačkih stanova, prema podacima oglasnika Crozilla.com tijekom kolovoza je iznosila 1698 eura po metru kvadratnom, no valja računati kako su tražene cijene najčešće više od onih po kojima se nekretnine u konačnici i prodaju. Statistika agencije Opereta d.o.o. pokazuje kako prosječna realizirana cijena zagrebačkih stanova iznosi 1450 eura po „kvadratu“, s tim da se, prema Vujovićevim riječima, cijene kreću od 1000 eura po kvadratnom metru za starije stanove na periferiji, pa do novogradnje u zoni tramvaja po 2800 eura po metru kvadratnom.

Prema podacima oglasnika Crozilla.com najveći godišnji porast traženih cijena stanova zabilježen je na području Novog Zagreba gdje se za „kvadrat“ u prosjeku tražilo 1340 eura, što je 5,6 posto više no lani, odnosno 6,3 posto više no u kolovozu 2015. godine.

Najviše cijene zagrebačkih stanova, prema podacima oglasnika Crozilla.com, tijekom kolovoza su, kao i obično, zabilježene u centru grada gdje se za kvadratni metar u prosjeku tražilo 1988 eura što je 5,4 posto više no 2016., te 4,7 posto više no godinu ranije.

Istočni dio Zagreba bilježi godišnji porast cijena od 5,2 posto, te ujedno i najmanji porast u odnosu na kolovoz 2015. godine koji iznosi 1,8 posto.
Prosječna oglašavana cijena stana, prema podacima oglasnika Crozilla.com, na tom je dijelu grada iznosila 1587 eura po četvornom metru.

Najmanji godišnji porast cijena zagrebačkih stanova zabilježen je na zapadnom dijelu grada u kojem su cijene porasle za 3,5 posto, a za jedan se metar kvadratni u prosjeku tražilo 1526 eura, što je 4,6 posto više nego u kolovozu 2015. godine.

Cijene zagrebačkih kuća u padu

Cijene zagrebačkih kuća, prema podacima oglasnika Crozilla.com su tijekom kolovoza zabilježile pad mjesečnih vrijednosti od 0,5 posto, dok na godišnjoj razini bilježe pad od 2,3 posto. Cijena „kvadrata“ kuće, s uključenom cijenom okućnice, tijekom kolovoza je u prosjeku iznosila 1201 euro.

Usporedimo li cijene kuća i stanova, podaci oglasnika Crozilla.com pokazali su kako su tijekom kolovoza stanovi bili gotovo 30 posto skuplji no kuće, a ujedno je i potražnja za njima bila veća nego za kućama.
Vujović za oglasnik Crozilla.com kaže kako se kuće u Zagrebu i dalje slabo traže i prodaju, „iznimka je tek centar i širi centar grada gdje se potražnja malo povećala.“

Centar najtraženiji dio grada

Podaci oglasnika Crozilla.com pokazali su kako je centar i tijekom kolovoza ostao najtraženiji dio Zagreba, a osim tamošnjih, pretraživali su se i stanovi na području Trešnjevke, Maksimira, Dubrave i Jaruna.

Izvor: news.crozilla.com

Nema komentara

Mi samo otključavamo vrata

Pisala sam već i o stanovima i o njihovim vlasnicima, kupcima, odlukama, a sad ću malo pisati o agentima. Znam da je percepcija agenata za nekretnine toliko raznolika da bi možda bilo jako zanimljivo tražiti sve vas koji ovo čitate da napišete svoje viđenje agenta za nekretnine.

Kolege i ja svakodnevno dobivamo pohvale i pisma zadovoljnih klijenata, na kraju krajeva, možete ih i pročitati na našim stranicama i u magazinu. U trenutku slanja tih preporuka za vas je posao već odrađen ili je na samom kraju, a za nas je to tek početak. l kako nas doživljavate na početku? Ono kad prvi put nazovete u ured s nekom idejom o suradnji jer nas je netko preporučio i kolegica kaže: kontaktirat će vas agent. I nazove vas agent. Pitate li se kako je ta osoba postala agent za nekretnine i što taj uopće radi? Otključava stanove? Kako dolazi do poslova? Ponekad otključava stanove, a ponekad samo pozvoni na vrata pa netko drugi otključa. A nekad ni to, vrata već budu otvorena. Jednostavan posao, jel tako? Mi isto svi mislimo da je najjednostavniji dio našeg posla doći na teren i sa smješkom spojiti kupca i prodavatelja. I to je opis našeg posla. Posredovanje. Spajanje ljudi koji imaju neke potrebe koje se poklapaju. A te potrebe su ono čime se zaista bavimo.

Kad otključam vrata jednog stana u sjenovitoj ulici punoj listopadnog drveća i kročim s kupcem u hodnik tog divnog stana izgrađenog 70-ih godina prošlog stoljeća, s velikim prozorima i pogledom na zelenilo, svaki put pomislim: Bože, što sam sve prošla s vlasnikom ovog stana da bih danas mogla samo otključati vrata. Kad sam prvi put došla vidjeti taj stan bio je hladan, prljav, pun stvari, izgledao je kao da je netko davno samo izašao i nikad se više nije vratio. Paučine posvuda, hrpa papira na stolu, cipele u hodniku… Gospođa koja me dočekala bila je malo zbunjena i uznemirena, živi u inozemstvu, ima tešku obiteljsku situaciju ovdje, mora prodati taj stan, a ne zna odakle krenuti. Nakon dužeg razgovora uspjela sam je malo umiriti i objasniti joj da moramo krenuti od papira, koji nisu bili ,,čisti˝. Uslijedilo je 6 mjeseci mailanja, dogovaranja, komunikacije s njezinim odvjetnikom, organizacije čišćenja stana, pa je onda pukla cijev. Onda smo potrošli neko vrijeme dok smo riješili tu vodu koja je izvirala iz zidova, pa smo ipak tek nakon toga čistili stan. Fotografirali ga i konačno 9 mjeseci nakon prvog susreta stan je bio spreman za otvaranje vrata. Tek nakon 9 mjeseci vođenja klijenta kroz sve dobila sam priliku staviti stan na tržište i prodavati ga. Naravno da nije svaki put tako. Ova situacija je specifična jer prodavateljica živi u inozemstvu i pomogla sam joj dovesti nekretninu u stanje za prodaju jer to nije mogla sama, ali jasno je da da bih joj mogla pomoći, moram znati kako. Osim što moram znati prodati stan, moram znati i kako ga osposobiti za prodaju. Ova gospođa je imala tu potrebu. A onda kad nađem nekog tko ima potrebu baš za takvim stanom, onda moram znati kako njemu pomoći da što lakše prođe kroz cijeli proces.

Tako će, uskoro, netko za moj lijepi stan u ulici listopadnog drveća dati ponudu za kupnju koju moram znati prenijeti prodavateljici i objasniti joj je li ta ponuda dobra i treba li je prihvatiti, a istovrmeno moram znati objasniti kupcu koji daje ponudu je li dobra i u skladu s tržištem. Eto, tek smo sad zapravo došli do tržišta, a i o njemu moram puno znati. Da bi moja gospođa iz inozemstva na kraju napisala i meni preporuku moram joj znati objasniti i kakve su prilike na tržištu. A s obziorm da to znam, ona će se na kraju dogovoriti s kupcem za cijenu koja će biti prihvatljiva i jednoj i drugoj strani i u skladu s tržištem. Naravno da ću ja posredovati u komunikaciji između njih jer znam potrebe i jednog i drugog, pa mi je posao da fokus zadržim samo na tom. Jer, zna se dogoditi da cijela kupoprodaja propadne zbog osobnog animoziteta stranaka. A složit ćete se da je to u najmanju ruku djetinjasto. Na kraju krajeva to je ipak posao i nema smisla da propadne zato što se prodavatelju ne sviđa kupčeva žena. A i to je moj posao. Na vrijeme otkriti da se prodavatelju ne sviđa kupčeva žena pa ih držati podalje jedno od drugog da se fokus vrati na ono što je važno.

Kad se konačno dogovore, sastavit ćemo ugovor koji će njih dvoje potpisati. A da bi bio dobro sastavljen i da bi obje strane bile zadovoljne ja moram znati objasniti odvjetniku elemente koji sačinjavaju taj ugovor. I kad se konačno taj ugovor potpiše trebat će me kupac. Kupac želi stan kupiti kreditom, pa mu treba pomoć oko pribavljanja dokumentacije za kredit, pa se možda neće dobro razumjeti s bankarom pa ću mu pomoći i u komunikaciji s bankom. Jednog dana kad taj stan u sjenovitoj ulici bude isplaćen i kad na kraju predam taj ključ s početka priče novom vlasniku stana najbolja nagrada za ovo sve što smo skoro godinu dana gradili bit će mi preporuka jer tako ću dobiti novi posao, a tu priča tek počinje.